HSB Stockholm förvärvar hyreslägenheter i Bandhagen

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 08:23 CET

HSB Stockholm har nyligen förvärvat hyresfastigheten Bröstningen 2 i Bandhagen från en privat säljare.

Förvärvet är ett led i HSB Stockholms satsning att bredda och utöka sitt erbjudande med fler hyresrätter till sina bosparande medlemmar. Fastigheten ligger ett stenkast från tunnelbana och service i Bandhagens centrum.

– Det är fantastiskt roligt att ha förvärvat så attraktiva hyreslägenheter med ett bra läge till våra bosparare, säger Marcus Tärnåsen, chef fastighetsutveckling HSB Stockholm.

Fastigheten är uppförd 1953 och innehåller 41 stycken lägenheter. HSB tillträder fastigheten den 1 februari.

Kontakta gärna Marcus Tärnåsen, chef fastighetsutveckling HSB Stockholm vid frågor:

I över 90 år har vi byggt nya hem att trivas i - anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till cirka 145 000 medlemmar, 55 000 bosparande och 65 000 byggda lägenheter i 450 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

Kommentarer (0)