Stig Ahlén ny vice vd för HSB Bostad

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2015 11:07 CET

Stig Ahlén har utsetts till vice vd för HSB Bostad AB. Stig arbetar idag som affärsområdeschef för affärsutveckling på HSB Bostad, en tjänst han kommer att inneha parallellt med vice vd-posten.

-Stig Ahléns breda kontaktnät och goda branschkännedom ser vi som en stor tillgång både för bolaget och för rollen som vice vd. Då bolaget utökats och arbetar i kraftig tillväxt så är Stig i sin nya roll en nyckelperson för att uppnå organisationens mål, säger Anders Svensson, ordförande HSB Bostad AB.

-Jag är glad över förtroendet att i rollen som vice vd fortsätta att förbättra HSB Bostads verksamhet, säger Stig Ahlén.

Stig Ahlén tillträder den första april, samtidigt som bolagets nye vd Jonas Erkenborn.

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är ett produktionsbolag som bygger bostäder i Stockholms län. Bolaget omsätter 1,7 miljarder kronor och levererar drygt 600 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

Kommentarer (0)

Kommentera