Färgrevolution från Snickers Workwear

Färgrevolution från Snickers Workwear

Vem säger att plagg för hantverkare behöver se ut som de alltid har gjort? Snickers Workwear gör nu en färgrevolution inom branschen för arbetskläder och introducerar snygga och fräscha färger som sticker ut.

Killar blir alltmer måna om sitt utseende. De flesta vill se bra ut, även på jobbet. Det är något vi har tagit fast på då vi har tagit fram de nya färgerna. Det är ett ordentligt lyft och ger alla hantverkare som vill ha snygga kläder med hög kvalitet ett bra alternativ, säger Louise Falcone Borg, produktchef på Snickers Workwear.

Flera modeller av Snickers Workwears arbetsbyxor och helbyxor samt soft shell-jackan, tröjor och T-shirts finns i de nya färgerna.

Vi har kvar uniformstänket, det kommer alltid att finns en jacka och tröja som matchar ett par byxor. Skillnaden är att kläderna känns modernare och trendigare, säger hon.

Arbetsbyxorna finns i olivgrönt, chilirött, oceanblått och stålgrått i kombination med svarta detaljer. Så också för den populära soft shell-jackan som, förutom ovanstående färger, finns i khaki/svart och marinblått.

Vi tror verkligen på de nya färgerna, de ger ett helt annat helhetsintryck. Därför är det jättekul att vi har fått så positiv respons från de hantverkare som sett och provat de nya plaggen, säger Louise Falcone Borg.

För mer information, kontakta: Louise Falcone Borg, produktchef på Snickers Workwear, +46 (0)8 92 51 83, louise.falcone-borg@hultaforsgroup.com

För marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren, marknadschef på Hultafors Group Sverige AB, +46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41 jessica.berggren@hultaforsgroup.com

Bilder finner du på länken: http://snickers.resolutmrm.com

Användarnamn: snickerspr
Lösenord: workwearpr

Klicka på Mediabank/list/folder/5. Press/1.Snickers Workwear/2012

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 750 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.