Snygga nyheter hösten 2016 från Snickers Workwear

Höstens nya skjortor från Snickers Workwear

De nya skjortorna erbjuder samma höga standard av funktioner och komfort som man förväntar sig av Snickers Workwear. Skjortorna är enkla att matcha och kombinera med de olika produktfamiljerna – klassiskt snygga, men med en modern twist.

AllroundWork skjortor
Den rutiga flannellskjortan har blivit klassisk av goda skäl. Hos Snickers Workwear får den en extra bra passform med förbättrad rörelsefrihet tack vare stretch-kvaliteter i tyget. Skjortan är försedd med två bröstfickor.

RuffWork skjortor
Tufft arbete kräver en skjorta som håller måttet. RuffWork skjortorna från Snickers Workwear har förstärkta armbågar för extra hållbarhet. De är gjorda av en grov men behaglig flannellväv och finns också i en vadderad version som kan bäras som en jacka.

LiteWork skjortor
Om flannell känns för varmt är LiteWork-skjortorna ett bra altiernativ. Den är gjord av ett mjukt och bekvämt material med 37.5 ® Technology för bästa klimatkontroll. Dessa skjortor håller dig torr, sval och ventilerad vid hårt arbete eller i varma miljöer.

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders, FEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.se.