Japanskt sågblad för din brytbladskniv gör sågen lättåtkomlig

Japanskt sågblad för din brytbladskniv gör sågen lättåtkomlig

Nu lanserar Hultafors ett japanskt sågblad för din brytbladskniv. Bladet är litet, smidigt och verktyget kan förvaras säkert i din ficka så du har det nära tillhands. Sågbladet ger fina snitt och är idealiskt för mindre arbeten som kräver precision.

Med Hultafors nya japanska sågblad kan du jobba snabbare och smartare. Till skillnad från många traditionella japanska sågar, är det litet och går enkelt att fälla ihop. På så sätt blir verktyget lättåtkomligt och du slipper avbrott mellan olika arbetsmoment.

Sågbladet är enkelt att använda. Hantverkaren sätter bara fast bladet, som är tunt och vasst med härdad tandning, i sin brytbladskniv. Sågtekniken är densamma som för en japansk såg, det vill säga man drar bladet bakåt och emot sig.

– Sågbladet ger otroligt fina och tunna snitt. Det är optimerat för småarbeten såsom att såga mindre lister, jacka ur en regel eller kapa vp-rör. Dessutom kan man böja sågbladet när man till exempel ska såga foder nere vid golvändan, säger Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors, och fortsätter;

– När vi har låtit hantverkare testa sågbladet har vi fått väldigt positiv feedback. De uppskattar att det är så litet och smidigt, och att de alltid kan ha det med sig, säger han.

Sågbladet passar för en 18 millimeters brytbladskniv, är 105 millimeter långt och tandat med sju tänder per centimeter.

För mer information kontakta: Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors,
­­+46 (0)33 723 74 31, hakan.carlsson@hultaforsgroup.com

För marknadsfrågor kontakta:Jessica Berggren, marknadsansvarig på Hultafors Group Sverige AB, +46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41 jessica.berggren@hultaforsgroup.com

Bilder finner du på länken: http://snickers.resolutmrm.com

Användarnamn: snickerspr
Lösenord: workwearpr

Klicka på Archive, List, PR-picture, 2011, Saw Blade SB-18

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors Tools. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 750 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.