1963 - släppte Beatles sitt första album, Jonny Nilsson tog storslam i skridsko-VM och den första James Bondfilmen hade premiär.

1963 var också året då årets 21 ”50-åringar” som traditionsenligt ska firas, flyttade in i någon av Hyresbostäders lägenheter. Några har t o m bott i samma lägenhet hela tiden. Det, om något, kan kallas för trogen hyresgäst.

En av vårens stora höjdpunkter är när vi kan samla de hyresgäster som haft kontrakt och bott hos oss i femtio år. Denna tradition började när Hyresbostäder själv fyllde 50 år, 1996, och har sedan varit årligen återkommande.

En annan tradition är att vi tidigare genomfört firandet på Färgargården. En tradition som vi nu behövt bryta efter att Färgargården brunnit ned. Å andra sidan får vi istället tillfälle att fira med kaffe, kaka och tårta på ett annat välbekant och anrik ”vattenhål” längs strömmen – nämligen Gubbens trädgård.

Representanter för media är varmt välkomna att närvara och fira våra 50-åringar. Vi fikar och delar ut små presenter. Tillfälle till både intervjuer och foto finns från kl. 10.30.

Plats: Gubbens trädgård, Saltängsgatan 15
När: Måndag 10 juni
Tid: Klockan 10.00-12.00

Välkomna!