Aina prisas för sitt miljöengagemang

Årets miljöstipendiat hos Hyresbostäder är Aina Kagevik i Klockaretorpet. Motiveringen lyder; Klockartorpet kan skatta sig lycklig som har en sådan driven invånare som årets Miljöstipendiat. Aina har ett genuint intresse för miljö- och klimatfrågor och använder sin kunskap för att inspirera andra. Aina är kort och gott en fantastisk förebild och vi är
tacksamma att hon lägger sin energi i uppdraget som Energiambassadör.

Torsdagkvällen den 5 december ägde den årliga julfesten för engagerade hyresgäster rum. Det är hyresgäster som valt att vara lite extra engagerade i sitt boende, sin stadsdel eller i arbetet med
att skapa ett klimatsmart boende. I år var det lite drygt 120 hyresgäster på plats och ett av kvällens huvudnummer var utdelningen av Hyresbostäders miljöstipendium.

Aina Kagevik som bor i Klockaretorpet har i många år varit mycket aktiv och engagerad och har ett genuint intresse för miljö- och klimatfrågor.

- Jag lärde känna Aina för drygt tre år sedan, säger Anna Malmberg från Hyresbostäder. Hon är fantastisk på att engagera sina grannar och klarar av att förmedla sambanden mellan energiförbrukning och klimatpåverkan. Aina är ett mycket bra val som årets stipendiat, avslutar Anna.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Malmberg, projektledare Hyresbostäder, tel 011-21 16 53, 073-078 20 42

Anna-Maria Hedman, projektledare Hyresbostäder, 011-21 16 36, 073-020 18 30

Stefan Källman, energi- och miljöchef Hyresbostäder, 011-21 15 85, 073-020 23 12