Hyresbostäder i Norrköping väljer Telenor och Open Universe

Hyresbostäder i Norrköping väljer Telenor och Open Universe

Hyresbostäder har ingått avtal med Telenor Sverige som genom sin kommunikationsoperatör Open Universe kommer att leverera tjänster i det öppna bredbandsnätet från och med 1 april 2014. Avtalet omfattar hela Hyresbostäders fastighetsbestånd med ca 9 200 lägenheter och omkring
25 000 boende.

Upphandlingen är genomförd som en tjänstekoncession och med Open Universe som kommunikationsoperatör i våra fastigheter kan vi fortsätta erbjuda våra hyresgäster tillgång till bredband med hög hastighet och ett brett utbud av leverantörer av moderna bredbandstjänster som bredband, TV och telefoni.

- Genom Open Universe får Hyresbostäder tillgång till både en infrastruktur som klarar framtidens krav och ett brett tjänsteutbud. Vi ser Hyresbostäders val som ett kvitto på att Open Universe har en organisation och modell som marknaden efterfrågar, säger Seth Ryding, ansvarig för Open Universe på Telenor Sverige.

Övergången (migreringen) från befintliga leverantörer i fastighetsbeståndet påbörjas i stort sett omgående med målet att samtliga bostäder ska vara migrerade till Open Universe plattform under 2015.

- Målet med vår upphandling var att hitta en kommunikationsoperatör som har en kapacitet att bygga upp en driftsäker infrastruktur med hög kvalitet. Vi ser också att Open Universe har förmågan att kontinuerligt utveckla och marknadsföra nya tjänster till våra hyresgäster och dessutom erbjuda en bred portfölj av tjänsteleverantörer med starka nationella varumärken. Sättet vi använder TV och bredband förändras hela tiden och vi tror att den bredbandsbaserade infrastrukturen i våra fastigheter kommer att spela en större roll i framtiden vilket gör driftsäkerhet och kvalitet viktigare än någonsin, säger Thomas Gustafsson, Uthyrningschef, Hyresbostäder i Norrköping

Frågor besvaras av Thomas Gustafsson,
Uthyrningschef Hyresbostäder – 0730 2016 83 eller Presstjänsten Telenor på