Nu invigs äldreboendet Nils Åbergs gata

Nu invigs äldreboendet Nils Åbergs gata

Välkommen på pressvisning torsdag den 24 maj klockan 13!
På torsdag den 24 maj klockan 14 inviger kommunen sitt nyaste äldreboende, Nils Åbergs gata. En timme innan, klockan 13, är pressen varmt välkomna att få en exklusiv titt på huset.

Ute i Kneippen Syd har man det senaste året kunnat följa byggandet av kommunens nyaste äldreboende, Nils Åbergs gata. I mars drog verksamheten igång så smått, och man kunde successivt låta hyresgäster flytta in.

Det drygt sex tusen kvadratmeter stora huset rymmer sextiosex lägenheter fördelat på sex enheter. Alla lägenheter har eget pentry, lyftanordning i taket samt egen balkong. Varje enhet har eget kök, matsal, vardagsrum och en väl tilltagen inglasad balkong. I huset finns också hemtjänstens lokaler, vårdlokaler, ett tillagningskök, en gemensam träffpunkt, en badavdelning och en stor, vackert utformad trädgård.

På torsdag den 24 maj klockan 14 är det dags att inviga huset. På plats för att – tillsammans med en av de boende – klippa bandet finns vård- och omsorgsnämndens ordförande Mona Olsson, och Hyresbostäders affärsområdeschef Anders Eklöf. Dessutom medverkar personal från Nils Åbergs gata.

En timme innan invigningen, klockan 13, är pressen välkomna för en förhandstitt på huset. ____________________________________________________________________________

Avsändare: Sara Lagré Telefon: 011-15 39 30/ 0730- 20 03 57 Informatör, vård- och omsorgskontoret
Upplysningar: Birgitta Samuelsson Titel: Programsekreterare Telefon: 011-15 77 66 / 073- 020 2774