Pressinbjudan: ​Dörrarna öppnas till Kunskapens hus!

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2019 15:00 CEST

På torsdag den 19 september inviger vi Kunskapens hus i Klockaretorpet.
Kunskapens hus är en aktivitetsbaserad lokal med fokus på lärande, möten och gemenskap med målet att stärka den enskilda deltagaren, dess roll och engagemang i samhället. För några kan det handla om olika typer av stöd för att klara sin skolgång och/eller inspireras till fortsatta studier, eller att få in en fot på arbetsmarknaden. På Kunskapens hus möter ungdomar vuxna, och tvärtom. Möten som skapar ömsesidig respekt och förståelse, samtidigt som det bidrar till såväl individens som gruppens utveckling.

Datum: 2019-09-19
Tid: 15.30-18.30 (Drop-in)
Plats: Klockaretorpets centrum

Media är varmt välkomna att delta.

För mer information kontakta:
Tomas Lindquist, Stadsdelsutvecklare, Hyresbostäder i Norrköping AB mobil: 073-020 22 92.