​Hyresgästföreningen summerar 2019 i Östergötland

Halva året har gått och i årets sommarsummering minns vi tillbaka på månaderna som gått i Östergötland. Vi minns tillbaka och sträcker på ryggen till alla tillfällen där medlemskapet gjort skillnad. Kommer ni ihåg:

Världens mammor nomineras till Stora mammapriset
Sira Jokinen Lisse, grundare av Världens mammor i Motala blev nominerad till Expressens Stora mammapris. Eva Arud från Hyresgästföreningen, som har varit med nästan från starten, följde med som stöd under prisutdelningen.

Hyresgästföreningen inför Globträd hos Platen
Bostadsbolaget Platen, i Motala, har sagt ja och nu tar Hyresgästföreningen ett steg mot ytterligare samarbeten där fler allmännyttiga bolag hakar på. Det gäller plantering av Globträd och skapande av en mötesplats för barnen.

Åt frukost i väntan på att varmvattnet skulle komma
Stressen som kan infinna sig på morgonen innan jobbet blev allt mer påtaglig för en hyresgäst i Linköping. Helt plötsligt kom det inget varmvatten och hyresgästen väntade och väntade. Efter hjälp från Hyresgästföreningen slipper hyresgästen vänta längre.

Björn Johansson, ordförande Hyresgästföreningen region Sydost
E-post: bjorn.johansson4@hyresgastforeningen.se