Allt handlar om kommunikation

En ledares viktigaste verktyg handlar om förmågan att kommunicera. Kommunicera så att mottagaren förstår, vill ta ansvar och trivs. Det finns många duktiga chefer i vårt avlånga land, men de är ofta duktigare på det som ska utföras än att arbeta med de "mjuka frågorna" i organisationen. De förstår att, men vet inte alltid hur.

I workshop nr 14 leder oss Lillemor Starlander till ett mer kommunikativt ledarskap. Vi tittar på relationiken: Dialogen som samtalsform, och chefens förmåga och mod att vara sig själv i chefsrollen. Nyttiga påminnelser kring kroppsspråk och lyssnande.

Lillemor arbetar i dag i sitt eget företag Initiativkonsult där hon hjälper företag och organisationer med individ- och teamutveckling. Läs mer om Lillemor här och här.

Detta och mycket till kan du få vara med om på ICFs konferens. Läs mer om konferensen, programmet och om hur du anmäler dig här: http://www.icfconference.org/ Visst vill du vara med?

PR & Kommunikation

ICF Sverige