Slut från Almedalen 2014

Nu har jag under fyra dygn spanat, diskuterat och debatterat frågor om hållbarhet, återvinning, cirkulär ekonomi, logistikfrågor och många andra intressanta ämnen. Antalet sändare av budskap det här året har varit helt enormt men jag är trots det imponerad att så många evenemang har haft så många lyssnare. Det kan möjligtvis bero på att de frågor som jag engagerat mig i röner ett stort intresse i samhället och det är ju något väldigt positivt. För oss på IL Recycling där arbete med hållbarhet är själva kärnan i vår verksamhet så innebär det att möjligheterna är närmast obegränsade. Vår viktigaste miljöaspekt är det arbete som vi gör för våra kunder med att förbättra deras återvinning och hållbarhetsarbete.

En spaning är att näringslivet har förstått vikten av dessa frågor och nu kommer också politiken på bred front vilket är alldeles nödvändigt för att skapa rätt förutsättningar för arbetet. Jag känner att vi går en spännande framtid till mötes. Tack Almedalen för i år!

Lars-Gunnar Almryd

• cirkulär ekonomi