Robert Hedman till semifinal i Årets Kock 2011

Robert Hedman på Hufvudsta Gård Mat & Möten i Solna har gått till semifinal i Årets Kock  2011. Intresset för årets upplaga av Årets Kock har varit rekordstort. Hela 143 kockar  - varav 133 män och 10 kvinnor  - skickade in ett tävlingsbidrag, vilket är överlägset mer än något år tidigare och nära 20 bidrag fler är förra året. De tävlande anmälde sig med sitt bästa recept på valfri varmrätt. Enda villkoret var att rätten måste innehålla minst en mejeriprodukt utöver smör. En jury bestående av ett femtontal av Sveriges främsta kockar bedömde sedan bidragen helt anonymt.

Robert gick vidare med rätten "Domtagris med höstens smaker" som även serverats på Hufvudsta Gård Mat & Möten under hösten.

Det är andra gången Robert skickar in ett bidrag och går vidare till semifinal i Årets kock. Tidigare i år vann han dessutom mattävlingen Noreskocken.

Semifinalen går av stapeln i Malmö fredagen den 22 oktober som en del av evenemanget "Älska Mat-mässan" och vi önskar Robert stort lycka till!

För mer information:
Robert Hedman, Matkreatör, 0705-89 87 85

Maria Eklund, VD Hufvudsta Gård Mat och Möten AB, 070-444 69 28

www.hufvudstagard.se

• hufvudsta gård mat & möten