Indiska öppnar shop-in-shop på Åhléns

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2019 10:00 CEST

Indiska öppnar ny shop-in-shop butik på Åhléns på Fridhemsplan

Den 23:e augusti slår dörrarna upp till Indiskas nya shop-in-shop på Åhléns varuhus vid Fridhemsplan i Stockholm. Säljytan kommer att vara på 250 kvadratmeter och butiksutbudet kommer bestå av både mode, accessoarer och inredning.

Indiska har sedan stängningen av butiken i Västermalmsgallerian 2018 letat nya möjligheter till butikslägen på Kungsholmen i Stockholm. Nu står det klart att en ny butik öppnar i Åhléns varuhus ”The Lab” vid Fridhemsplan – en marknadsplats där flera olika varumärken kommer finnas samlade under samma tak.

I den nya butiken kommer stort fokus ligga på atmosfär och kundupplevelse. Det indiska arvet möter ett mer modernt uttryck med ljusa, crémefärgade väggar och dämpade gröna toner. Provrummen är inredda med tapet i egna print, mässingsdetaljer och vackra sammetsdraperier. Den orientaliska arkitekturtraditionen ska sätta identiteten samtidigt som känslan ska vara samtida.

"Vi gör en efterlängtad comeback och ser fram emot att åter kunna möta våra kunder som bor på Kungsholmen. Det är extra roligt att i samband med detta också kunna presentera ett uppdaterat butikskoncept" säger Karin Lindahl, VD på Indiska.

Maria Backlund
Marknadschef Indiska