Indiska välkomnar våren med påsknyheter

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2019 10:00 CET

Indiskas påsk är i år inspirerad av naturen. Grönska, växtlighet och djurliv är tongivande i kollektionen där vackra blommönster sätter stilen tillsammans med lekfulla uttryck och färger.

Påskkollektionen går främst i rosa, gula och turkosa pastelltoner där det dukade bordet pryds av blocktrycksinspirerade dukar i kombination med porslinsnyheter i grönt och korall. Djur tar plats i form av fjärilar, fåglar och elefanter i olika färger, men vi ser även klassiska påskattribut såsom porslinsharar och påskägg i varierande material och mönster.

- Vi har valt att kalla årets påskkollektion för Ester Wonderland. Namnet speglar det lekfulla uttrycket i kollektionen där både färger och mönster kan kombineras i olika färgskalor för att skapa en personlig och kreativ stil, säger Helena Leach Squire, kreativ chef på Indiska.

Handmålade ägg, glitter och pärlor är detaljer som återfinns i olika utföranden till påskriset. I kollektionen hittas förutom påskpynt även bordstabletter, löpare, girlanger och porslin.

Kollektionen Easter Wonderland finns till försäljning i butik samt online med start, 21 mars 2019.

Matilda Agné
Presskontakt Indiska