3G-enhet för driftslarm och fjärrstyrning

3G-enhet för driftslarm och fjärrstyrning

Multiguard DIN6 är en kombinerad larmsändare och fjärrstyrningsenhet med inbyggt 3G-modem. DIN6 har både in-och utgångar och är tänkt att kunna fungera som driftslarm eller fjärrstyrningssystem. Och genom stöd för både GSM och 3G passar DIN6 bra i anläggningar som skall styras och övervakas på distans.

Upp till 25 behöriga användare kan anges och de kan styra utgångarna eller motta driftslarm. DIN6 har fyra digitala ingångar samt en analog ingång som kan anslutas till en rad olika typer av analoga givare eller PT100-givare. Om en ingång aktiveras eller överstiger en satt nivå skickas larm som SMS, till en larmcentral eller så kan enheten ringa upp behöriga användare. Multiguard DIN6 har två reläutgångar som kan styras via app, via webläsare, via sms eller genom att ringa till enheten och knappa in en kod.

Multiguard DIN6 kan logga mätvärden och har ett väl tilltaget minne för att spara loggad data. Multiguard DIN6 levereras med en integrerad antenn som kan bytas till en kraftfullare extern antenn om behov finns. Multiguard DIN6 kan drivas med 12-24 V eller 230 VAC vilket eliminerar behovet av extra nätaggregat. Enheten kan förses med inbyggt backupbatteri. Produkten har inbyggd 3G-modul och ryms i normkapsling och på DIN-skena.