Mobilförstärkare för telefoni och bredband

Mobilförstärkare för telefoni och bredband

Efter försäljningsframgångarna med Zboost YX400-U lanserar Induo Home Zboost YX520-i, en förstärkare för GSM/GPRS och 3G. YX520-i är en booster med extern antenn som förstärker 900 och 1800 MHz frekvensbanden. Förstärkaren förbättrar såväl samtalskvalitet som mobil surf via smart phones och mobilt bredband.

"De som testat vår Zboost YX400-U och befunnit sig långt från basstationen har inte alltid lyckats förstärka signalen tillräckligt. Med YX520-i räknar vi med att kunna hjälpa dessa kunder också" säger Ulf Seijmer på Induo.

Zboost YX520-i stödjer 900 MHz och 1800 MHz, detta innebär att såväl 3G som GPRS och EDGE förstärks beroende på operatörens frekvensanvändning. GSM repeatern säljs som komplett paket med förstärkare, antenner, antennkabel och nätaggregat. Förutom samtalstrafik kan den förbättra mottagningen för mobilt bredband och smart phones. Signalen från en eller flera basstationer förstärks och återutsänds via boosterns runtomstrålande antenn. Förstärkaren kan täcka upp till 250 kvadratmeter beroende på byggnadsmaterial i den lokal där den placeras.

För att använda förstärkaren krävs tillstånd från berörda operatörer samt från PTS. Zboost YX520-i använder patentsökt teknik som skall garantera att operatörens nät inte störs av användande av enheten.

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av över 40 års arbetserfarenhet av datakommunikation. Induo, som fritt översatt betyder engagerad, är ett svenskt bolag som erbjuder produkter och tjänster för kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo samlar de tre varumärkena
Induo Wireless, Induo Net och Induo Home. Induo distribuerar produkter från leverantörer spridda runt hela världen. Induo är generalagent för SATEL, Conel, Maestro Wireless, Lantech och ELDES. Vi är svensk distributör för RFM och Teltonika.

Presskontakt:
ulf@induo.com