Flera överraskningar väntar resenärerna ombord på Segertåget som tar dem till Berlin och tillbaka.

Nu rullar Segertåget mot Berlin

I morgon kväll avgår äntligen Inlandsbanans chartertåg mot Berlin och Östersund FK:s möte mot Hertha Berlin i Europa League.

Totalt reser 430 fotbollssupportrar med tåget för att heja fram ÖFK till gruppseger. Tåget är fullbokat och stannar även i Stockholm och Lund, där cirka 50 resenärer kliver ombord.

Det här är det största persontåget som Inlandsbanan kört i modern tid, tåget består av nio liggvagnar och två restaurangvagnar.

– Det är fantastiskt att det äntligen är dags för avgång. Det här hade aldrig varit möjligt utan alla supporters, Falkarna, ÖFK och inte minst Snälltåget, som vi chartrar vagnarna från, säger Eva Palmgren, tf chef Destination Inlandsbanan AB.

Tåget avgår tisdag 5 december 18.00 från Östersund Central. Inlandsbanans vd Peter Ekholm samt Eva Palmgren kommer att befinna sig på plats på centralen från 17.30 för frågor och intervjuer.

Tåget ankommer till Berlin 16.00 på onsdag efter resan genom Sverige, färjan över Östersjön och fortsatt resa till Berlin.

– Resan är inte bara en transportsträcka. Det kommer bli en hel del arrangemang ombord till exempel tävlingar, träning på hejaramsor och överraskningar, säger Eva Palmgren.

Lördag 9 december klockan 10.54 är tåget tillbaka i Östersund.

Eva Palmgren, tf chef Destination Inlandsbanan AB, 063 – 19 31 75, eva.palmgren@inlandsbanan.se