Hässleholms kommun satsar på inlästa läromedel!

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 14:00 CET

Hässleholms nära 7000 elever har i och med kommunabonnemang av inlästa läromedel nu tillgång till över 2600 titlar. Abonnemanget underlättar för eleverna i skolan som har behov av inlästa läromedel. Hässleholms kommun satsar på att förbättra studieresultaten samtidigt som kommunen är i spetsen för en bättre skolgång så att elevernas möjligheter och självförtroende ökar.

Inläsningstjänst Utbildning och Media i Stockholm AB har sedan starten 1990 vuxit till Sveriges marknadsledande producent av inläst material. Med vår stora kapacitet växer vi även utomlands i takt med att de internationella uppdragen ökar.

Merparten av våra inläsningar produceras som hjälpmedel för personer med synskada, dyslexi eller andra former av läs- och skrivsvårigheter.

1995 gjorde vi en satsning på inläsningar av läromedel på kassett för grundskolan. Det som till en början rörde sig om 10 läromedel har idag resulterat i en katalog med över 2.600 inlästa läromedel.

Kommentarer (0)