InsightOne öppnar nytt kontor i Finland

Efter att i februari i år ha köpt ut Experians Marketing Information Services-verksamhet i Norden tar InsightOne nu klivet in på den finska marknaden. Med start i augusti öppnar InsightOne kontor i Helsingfors och möter den finska marknaden med en uppdaterad finsk Mosaic™klassificiering.

Kontoret i Helsingfors är en utveckling av den finska verksamhet som tidigare styrts från Stockholm och kommer att drivas av Juhani Kiiskinen och Klaus Vesama. Juhani och Klaus har båda ett förflutet hos InsightOnes tidigare ägare Experian men kommer närmast från Inspiratio respektive Esri.

”Ett lokalt kontor i Finland ger oss möjlighet att ha en fullskalig distribution i hela Norden. Med lokal förankring i Sverige, Norge ch Finland gör det möjligt att på bästa sätt hjälpa våra kunder.” säger Geir Olav Iversen, Managing Director Nordic & Partner på InsightOne.

Bakom Mosaic™ livsstilsklassificering finns tidigare ägaren Experian, som i över 20 år metoder och verktyg för att följa marknadens utveckling. Genom ett partnerskapsavtal med Experian har InsightOne de exklusiva rättigheterna till livsstilsklassificeringen Mosaic™ i samtliga nordiska länder, däribland den uppdaterade finska upplagan.

InsightOne har sedan tidigare kontor i Oslo och Stockholm med drygt 30 anställda. Teamet i Helsingfors kommer även fortsatt att agera i nära samarbete med de två övriga kontoren.

• Media, kommunikation

Med rätt kombination av konsumentinformation, skarpa analysverktyg och medarbetare med rätt kompetens ger InsightOne dig förutsättningarna för att fatta rätt marknadsföringsbeslut och agera på rätt information.

Geir Olav Iversen

Managing Director Nordic & Partner