Intersport nyetablerar i Östersund

Intersport stärker sin position i sport-staden Östersund och öppnar ny butik i handelsområdet Lillänge under våren 2016.

Lillänge ligger i stadsdelen Odenskog i Östersund, alldeles intill E14 och E45. Intersports butik kommer att ha en yta på ca 1400 kvm och kommer att innehålla samtliga affärsområden, inklusive Cykel och Klubbverksamhet.

– Östersund är en mycket intressant marknad med en stark sport-identitet. Vi har under en tid sökt ett lämpligt läge för att kunna stärka vår verksamhet i staden. Vi ser fram mot att följa utvecklingen med den lokala profilen Rickard Åslund i spetsen, säger Ulf Kinneson, VD för Intersport.

NHP Sverige äger och utvecklar handelsplatsen som idag inrymmer bland annat Jula, XXL, ICA Kvantum och Systembolaget. Samtidigt som Intersport öppnar även Landbys Jakt & Fiskeservice. Ola Novén på NHP Sverige ser positivt på etableringen:

– Det här är mycket glädjande eftersom Intersport ytterligare stärker handelsplatsens utbud, säger Ola Novén på NHP Sverige.

Byggnationen startar under hösten 2015.

För ytterligare information kontakta:

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport, 031-727 94 52

Rickard Åslund, Intersport Östersund, 070-555 22 29

Ola Novén, NHP Sverige AB, 072-544 41 71

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. 2014 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte Intersport över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se