Intersport sätter in fler actions för en mer hållbar verksamhet

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2019 08:22 CET

Intersport inleder ett nytt spännande samarbete tillsammans med leveransföretaget Urb-it. Samarbetet innebär att miljö- och hållbarhetsarbetet förstärks och förtydligar sportkedjans vision om en köpupplevelse i världsklass ytterligare.

- Våra kunder har sedan länge kunnat hämta upp e-handelsvaror i valfri butik och använda vår tjänst boka & hämta där man reserverar en vara online och hämtar upp den i butik. Med Urb-it kan de få köpta varor levererad vid önskad tidpunkt direkt till önskad plats*, säger Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på Intersport.

Ser fram emot fler hållbara lösningar

Intersport tar flera actions för att skapa en mer hållbar verksamhet. Bland annat hållbarhetsarbetet inom transport, möjligheten att hämta e-handelspaket i butik och nu miljövänliga leveransalternativet Urb-it.

- Vi arbetar aktivt med att utveckla hållbara lösningar och ser fram emot att kunna presentera ännu fler framöver, fortsätter han.

Leverans till valfri plats inom en timme

Urb-it erbjuder snabba, personliga, flexibla och miljövänliga leveransalternativ till konsumenter och retailers. Samarbetet startar i samband med att Intersports nya flagship store slår upp portarna den 24 oktober. Kunderna kan från och med då få sina varor levererade direkt till den plats de önskar, så snabbt som inom en timme.

- Intersports fokus och erfarenhet kring kundupplevelser och hållbarhet är minst sagt imponerande och att de väljer att samarbeta med Urb-it är hedrande. Jag ser mycket fram emot att jobba vidare tillsammans, säger Johnny Sällberg, Chief Commercial Officer på Urb-it.

INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder € globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar och uppmuntrar till så mycket sport ochgemenskapsom möjligt.

INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.

Kommentarer (0)

Kommentera