Mer till Stockholms innovatörer när Innovationsstipendiet premieras

Vid dagens frukostmöte med mottagarna av Stockholms stads Innovationsstipendium 2012 offentliggjordes nyheten att stiftelsen Agne Johanssons Minnesfond donerar 225 000 kronor till Innovationsstipendiet. Därmed ökar 2013 års stipendiesumma till 600 000 kronor. Frukostmötet arrangerades av Stockholm Business Region Development.

- Detta är glädjande och ett viktigt stöd till Stockholms innovatörer. Vi är glada att Agne Johanssons Minnesfond uppmärksammat vårt arbete. Förhoppningsvis stimulerar det fler att lämna in innovationsbidrag samtidigt som det ger oss ytterligare möjligheter att uppmärksamma innovativa stockholmare, säger Ulla Hamilton, företagsborgarråd och ordförande i Stockholm Business Region.

Stockholms stads Innovationsstipendium har till uppgift att stimulera innovationskraften bland företag och individer i Stockholm samt premiera och stimulera idérika personer att gå vidare och kommersialisera sina idéer. Stipendierna har delats ut årligen sedan 1985. 2013 års ansökningsomgång öppnar i augusti och stipendierna delas ut i december i stadshuset i anslutning till Nobelveckan.

Läs mer om stipendiet och 2012 års stipendiater.

Mer information om dagens frukostmöte.

Presskontakt Ulla Hamilton, Therez Olsson pressekreterare, 076-122 92 00 alternativt genom pressjour 08-508 29 222

• agne johanssons minnesfond
  • ulla hamilton