IoT Sverige deltar vid Smart City Expo World Congress i Barcelona

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2018 09:55 CET

Smart City Expo World Congress i Barcelona, 13-15 november 2018.

Det strategiska innovationsprogrammet IoT Sverige deltar vid den internationella kongressen Smart City Expo i Barcelona som pågår 13 till 15 november. Kongressen är världens största mötesplats för de som arbetar med den smarta staden, med över 600 utställare och 18 000 besökare från hela världen.

I en monter i den nordiska paviljongen ges besökarna tillfälle att få kunskap om vad IoT Sverige arbetar med och de kan också samtala med programchef Jin Moen som finns på plats. IoT-hubben Smart hållbar stadsutveckling från Norra Djurgårdsstaden deltar och man möter också några av de företag som är parter i projekt som finansierats av IoT Sverige, Indentive och Sensative.

IoT Sverige är ett av 17 strategiska innovationsprogram inom ramen för Vinnova, Energimyndigheten och Formas gemensamma satsning på strategiska innovationsområden. Programmen ska genom samverkan mellan offentlig sektor, näringsliv och akademi, inom områden som är strategiskt viktiga för Sverige, skapa förutsättningar för hållbara lösningar på globala samhällsutmaningar och en ökad internationell konkurrenskraft. Programkontoret för IoT Sverige är placerat vid Uppsala universitet.

Kommentarer (0)

Kommentera