iProspect rekryterar ny säljresurs

iProspect börjar året med en ny medarbetare till säljteamet. Den nya säljaren, Willy Jensen kommer närmast från Guava där han bl.a varit marknads-, utbildnings- och säljansvarig i drygt tre år.

-Det är en förmån att få med ytterligare en senior säljare i laget med så mycket erfarenhet och kunnande som Willy har, säger Patrik Gamryd, VD på iProspect AB. - Det är fortfarande svårt att hitta specialkompetens med erfarenhet som denna så vi är väldigt nöjda över att Willy valt att jobba för oss”.

Patrik fortsätter: – Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

-Jag ser fram emot att ta en aktiv roll i arbetet med att ytterligare utveckla iProspects marknadsposition och få vara en del av den ledande position som bolaget har på marknaden idag. Att få arbeta med sökmotormarknadsföring med större kunder på ett bolag som iProspect känns mycket inspirerande– säger Willy Jensen.

Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige    070-911 97 01

iProspect grundades i USA 1996 och förvärvades av Aegis plc 2005.

iProspect har drygt 500 medarbetare på 28 kontor i både Europa, USA, Asien och Sydamerika och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via sökmotorerna. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarnai sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.