För fler kvinnor som ledare inom IT – tre slutkandidater till Womentorpriset!

Capgemini som bolag, Sara Arildsson, Global Director of Sales and Go to Market för Kenexa på IBM och Tele2 som bolag, är de tre slutkandidaterna till Womentorpriset 2012. En vinnare kommer att utses på Womentordagen i Stockholm den 22 november.

Womentorpriset är ett nyinstiftat pris som delas ut av IT&Telekomföretagen inom Almega i samarbete med Computer Sweden. Priset går till den individ/det företag/den organisation som arbetar för och bidragit till ökat fokus på att få fler kvinnor på ledande positioner - allt i syfte att skapa en hållbar konkurrenskraft inom den svenska IT-branschen.

En jury bestående av Anne-Marie Fransson, förbundsdirektör
IT&Telekomföretagen, Jörgen Lundqvist, chefredaktör Computer Sweden, Eva Halvarsson, VD Andra AP-fonden och Jonas Stier, professor Sociologi, Mälardalens Högskola, har utsett slutkandidaterna och kommer att utnämna en slutlig vinnare den 22 november.

Om Womentor:
IT&Telekomföretagen inom Almega driver  ledarutvecklings- och mentorprogrammet Womentor med syfte att ge branschen ökad konkurrenskraft genom att ta tillvara kvinnors kompetens som fortsatta framtida ledare. Sedan 2006 har över 50 bolag utvecklat drygt 300 ledare som adepter och mentorer i programmet.

Mer information om Womentor finns på www.womentor.se.

Läs mer om Womentorpriset här: http://www.womentor.se/news/view/womentor

Kontakt:
Anne-Marie Fransson
förbundsdirektör
IT&Telekomföretagen inom Almega
anne-marie.fransson@almega.se

Ulrika Strömqvist
projektledare Womentor
070- 570 57 25
ulrika@ardida.se

Ellinor Bjennbacke
kommunikationschef