Här är finalisterna till Womentorpriset 2015

Juryn har gjort sitt första utlåtande gällande nomineringarna till årets Womentorpris och kan nu med glädje presentera tre finalister i vardera kategori: Agero, DataTjej och Hogia i kategorin företag/organisation och Pär Fors, vd CGI Sverige, Camilla Sundström, vd Empower och Johanna Berlinde, VP & Head of Media and Entertainment Telia Sonera i kategorin individ.

Womentorpriset delas sedan 2012 ut årligen, av IT&Telekomföretagen i samarbete med Computer Sweden. Womentorpriset 2015 delas ut i två kategorier: individ och företag/organisation.

Pristagarna ska:

• ha bidragit till att fler kvinnor innehar ledande positioner.
  • ha bidragit till att öka uppmärksamheten kring att fler kvinnor på ledande positioner leder till hållbar konkurrenskraft och ökad lönsamhet i IT- och telekombranschen.

2015 års finalister till Womentorpriset

Företag/organisation:

• Agero
  • DataTjej
  • Hogia

Individ:

• Pär Fors, vd CGI Sverige
  • Camilla Sundström, vd Empower
  • Johanna Berlinde, VP & Head of Media and Entertainment Telia Sonera

Vinnarna presenteras under IT&Telekomdagen den 4 november och priset delas ut av förra årets vinnare i kategorin företag/organisation Jonas Persson, VD på Microsoft.

Jury

Finalister och vinnare utses av Womentorprisets jury, som består av:

Anne-Marie Fransson, förbundsdirektör IT&Telekomföretagen och vice VD Almega

Eva Halvarsson, VD Andra AP-fonden

Jonas Stier, professor Sociologi, Mälardalens Högskola

Per Danielson, CCO IDG Sweden Editor-in-Chief Computer Sweden and TechWorld

Stort tack till alla er som nominerat och lyft fram de som inspirerar!

• womentor
  • jämställdhet

Womentor är ett verktyg för att stödja företag i IT- och telekombranschen som vill arbeta systematiskt för att öka andelen kvinnliga chefer. De företag som deltar i Womentor tar aktivt ställning för och engagerar sig i att genomgå ett förändringsarbete, och inspirerar samtidigt andra i branschen att göra detsamma. Läs mer och se tidigare vinnare av Womentorpriset på www.womentor.se

IT&Telekomföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag från hela IT- och