Karin motionerade sig till San Francisco med Itrim

Regelbunden motion är avgörande för att nå en varaktig viktminskning och en viktig del i Itrim-programmet. Som en extra uppmuntran ger Itrim därför motionsutmaningar till sina kunder. Vårens utmaning var att motionera minst 2 ggr/vecka på Itrim under februari-april. En av alla dem som genomförde detta var Karin Larsén, kund på Itrim Södermalm. Karin vann utmaningen och en resa för två till San Francisco, USA, där Itrim öppnar sina två första viktminskningscenter i sommar.

Karin har varit medlem i Itrim sedan augusti 2010, har gått ner 26 kilo, är idag viktstabil och motionerar regelbundet. Träningen är en stor anledning till att hon behållit sin viktminskning i snart två år. Och nu kommer den alltså även ta henne till San Francisco.

- Det känns såklart helt fantastiskt. Jag har nog inte smält att jag vunnit resan. Sånt händer ju bara andra! Vi har aldrig varit i USA, så jag och min man ser verkligen fram emot detta, säger Karin Larsén.

Itrim-programmet bygger på de tre delarna mat, motion och motivation. Genom motionsutmaningar vill Itrim uppmuntra fler att röra på sig oftare. Att vinsten denna gång är en resa till just San Francisco är ingen slump.

- Det är extra roligt att kunna skicka vinnaren till San Francisco. Snart står våra två första Itrim-center färdiga där och Karin kommer att bli mycket väl omhändertagen av Jill Kinney och hennes team på plats.  säger Jesper Tengblad, marknadschef på Itrim.

För mer information kontakta Sofia Heurlin, informationsansvarig Itrims Sverige AB: sofia.heurlin@itrim.se eller 0707263301

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk viktminskningskedja som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. Itrimprogrammet bygger på forskning och flera vetenskapliga studier har genomförts på programmet  till grund för ständig utvärdering och utveckling. Itrim är ett sk Gasellföretag och utsågs i april 2012 till "Årets franchisekedja i Sverige" av Svensk Franchise.

• Friskvård

• san francisco