Itrim lanserar "Mitt vägskäl"

Itrim lanserar nu sin höstkampanj "Mitt vägskäl". Kampanjen startar söndagen den 14 augusti och visas på TV, på webben och i dagspress fram till och med v 36.

Vägskäl är situationer i livet då beslut som förändrar livet fattas. Till Itrim kommer tusentals människor som stått i det där vägskälet, en eller flera gånger. Anledningarna till varför de var överviktiga och hur de bestämde sig för att gå ner i vikt med Itrim är lika många som det finns Itrim-kunder. Och det är dessa situationer, dessa vägskäl, som ett antal kunder delat med sig av i höstens kampanj.

-  Alla människor har olika anledningar till varför de valt Itrim och bestämt sig för att gå ner i vikt en gång för alla. Vi vill lyfta fram några av våra kunders vägskäl för att förhoppningsvis inspirera andra att ta första steget till ett lättare och friskare liv, säger Jesper Tengblad marknadschef Itrim Sverige AB.

www.itrim.se berättar nio Itrim-kunder om sina vägskäl och om hur valet av Itrim förändrat deras liv. Ytterligare 16 kundfilmer finns på Itrim Sveriges Youtube-kanal.

I filmerna möter du bl a Frida, 30 år från Nyköping, som gått ner 33 kilo. Fridas vägskäl var när bröllopet stundade och hon inte fick på sig förlovningsringen. Fredrik, 40 år från Stockholm, nådde inte ner till sina egna skosnören på grund av sin övervikt. Det fick honom att bestämma sig. Idag har Fredrik gått ner 40 kilo och tränar regelbundet på sitt Itrim-center.

Itrims signum är det personliga bemötandet och att programmet anpassas efter individens behov och förutsättningar.

- För att åstadkomma en varaktig viktminskning krävs ofta en beteendeförändring, nya mat- och motionsvanor. Vi lägger stort fokus på att kartlägga vad som är orsaken till våra kunders övervikt, för att sedan ta fram en individuellt anpassad handlingsplan för kunden. Kampanjen ”Mitt vägskäl” syftar till att skapa igenkänning och en känsla av att ”det där kan ju jag med!”, säger Jesper Tengblad.

För ytterligare information kontakta Jesper Tengblad, Marknadsansvarig Itrim Sverige, tel: 08-120 00 105 alt Sofia Heurlin, informationsansvarig: 0707263301. Se även www.itrim.se

• varaktig viktminskning
  • viktminskningskedjan
  • vägskäl
  • itrims höstkampanj
  • mitt vägskäl

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Huddinge Centrum, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Sollentuna, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Visby, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.