Viktminskningskedjan Itrim till Borås

Itrim etablerar sig i Borås genom ett samarbete med Gymmix Träningscenter som ägs av Borås gymnastiksällskap. Genom att erbjuda sitt viktminskningsprogram på redan etablerade motionsanläggningar ute i landet kan Itrim växa snabbare än genom att enbart öppna fullskaliga Itrim-center. Itrimkedjan är ett av Sveriges snabbas växande företag och finns idag från Malmö i söder till Skellefteå i norr.

Vid ett licenssamarbete står Itrim för expertisen och den gedigna erfarenheten vad det gäller viktminskning och licenstagaren tillhandahåller motionsanläggningen.

- Vi är mycket noga med vilka vi väljer att samarbeta med och i Borås har vi valt Gymmix då det är en liten och personlig anläggning med engagerade och dedikerade medarbetare, säger Örjan Åhlén, ansvarig för licenssamarbeten på Itrim Sverige.

Gymmix Träningscenter är en komplett friskvårdsanläggning med 1100 kvm träningslokaler där man erbjuder ca 40 gruppträningspass i veckan och ett välutrustat gym med både maskiner och fria vikter. Nu kompletteras utbudet med Itrims väldokumenterade viktminskningsprogram.

- Vill du gå ner i vikt och stanna där finns det inga genvägar. Det krävs ändrade vanor inom mat och motion, och det är just det som Itrim-programmet handlar om. Itrims program är mycket seriöst och förankrat i forskning och ändå så enkelt utformat. Hela konceptet bygger på att få till en varaktig viktminskning och vi ser fram emot att hjälpa både nuvarande och nya kunder till ett lättare och friskare liv säger, Hanna Näslund, verksamhetschef på Gymmix Träningscenter i Borås.

Gymmix Träningscenter är beläget på Getängsvägen 26 i Borås.

• borås
  • gymmix
  • itrim borås

• Västra Götaland

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk viktminskningskedja som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. Itrimprogrammet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning. Itrim utsågs i april 2012 till "Årets franchisekedja i Sverige" av Svensk Franchise.