ITS blir guldpartner hos Microsoft

ITS blir guldpartner hos Microsoft

Att ITS blir utnämnd till guldpartner innebär att företaget uppnått den högsta kvalitetsnivån inom Microsofts Partnerprogram. ITS har uppfyllt alla krav för prestation, kompetens och kvalitet som Microsoft ställer på sina mest kvalificerade partners, och har kompetensen att förmedla värdet av Microsofts teknik, program och arbetssätt till sina kunder.

Guldpartner innebär att ITS:

• Har accelererat försäljningen och stuckit ut från mängden med välutbildad personal.
  • Har kunnat möta kundernas krav på anpassade lösningar med support från Microsoft.
  • Har effektiviserat och utvecklat den egna verksamheten med hjälp av Office 365 och övriga produkter.
  • Har en närmare kontakt med Microsoft genom dedikerade rådgivare.

Microsoft Partner Network är Microsofts globala partnerprogram, och har idag ca 3000 medlemsföretag i Sverige. Programmet är framtaget för utvecklare, återförsäljare och IT-företag som arbetar med Microsofts produktplattform. Partnernätverket är kostnadsfritt och de partners som utmärker sig kan bli utnämnda till kompetenspartner på silver eller guldnivå och få tillgång till förmåner, incitamentsprogram, extra resurser och ökad exponering.

– Vi är självklart både stolta och glada över att bli utnämnda till guldpartner hos Microsoft. Det är ett kvitto både på vår tekniska kompetens och den ambition som finns att alltid ge våra kunder den bästa möjlig servicen. Vi ser fram emot att fortsätta jobba nära Microsoft och att hjälpa våra kunder att verkligen ta tillvara på de nya tjänsterna som utvecklas, säger Hampus Dellenstedt, CTO på ITS.