TRE STRALIS HI-WAY TILL FERRARIS POPULÄRA FORMEL 1-TEAM

TRE STRALIS HI-WAY TILL FERRARIS POPULÄRA FORMEL 1-TEAM

Iveco bekräftar att banden till Scuderia Ferrari består genom att leverera tre Stralis Hi-Way, lackerade i den karakteristiska röda färg som kännetecknar teamet från Maranello. De tre nya Stralis-lastbilarna ska ingå i den redan omfattande Iveco-vagnpark som teamet byggt upp genom åren.

De tre lastbilarna är utrustade med den allra senaste tekniken som Iveconnect, det exklusiva Iveco-system som samlar infotainment, navigation och körassistans i en enda enhet, samt Driver Attention Support, ett system som ständigt övervakar förarens uppmärksamhetsnivå genom att analysera styrinrättningens rörelser och varna föraren med en ljudsignal och en visuell signal, om tecken på dåsighet konstateras.

Det historiska samarbetet mellan Iveco och Scuderia Ferrari inleddes år 2000 och har förlängts till utgången av 2015. De tre Iveco Stralis Hi-Way ska användas av teamet för transport av släpvagnar som fungerar som mobila kontorslokaler och kommer att följa med på alla omgångar av mästerskapet i Europa.

Ivecos engagemang i Formel 1-loppen är en del av företagets breda kommunikationsstrategi som, i enlighet med dess internationella identitet och strävan efter initiativ som uttrycker vitalitet, har starkt fokus på sportens värld. Till det kommer att Formel 1 är det ultimata uttrycket för teknisk innovation tillämpad inom motorsporten: samma engagemang som inspirerat Iveco till utveckling och produktion av de produkter och tjänster som erbjuds Ivecos kunder.

Iveco är ett bolag inom CNH Industrial N.V.-koncernen, en global ledare inom kapitalvarusektorn, samt noterat på New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) och på den italienska börsen Mercato Telematico Azionario (MI:CNHI). Iveco utvecklar och tillverkar ett brett urval av lätta, medeltunga och tunga yrkesfordon, entreprenadfordon, bussar för stads- och linjetrafik samt specialfordon för brandbekämpning, terräng, militär och civilförsvar, med hjälp av de senaste teknologierna. Iveco har 27 000 anställda i 160 länder,  samt ca 5 000 försäljningskontor och verkstäder, vilket garanterar teknisk support överallt i världen.