Unik möjlighet för Sveriges alla jägare

Unik möjlighet för Sveriges jägare!

Det är fortsatt stort intresse för att ta jägarexamen i Sverige. Med dryga 12 000 godkända 2018 på jägarexamensteorin är intresset fortsatt stort. Det finns även många andra runt om i landet som har ett intresse för jakt och som jagat i många år.

Vi tycker det är bra att man vill förkovra sig och läsa om jakten och hålla sig uppdaterad.

- Det gör att vi har velat ge en unik möjlighet till Sveriges alla jägare berättar Johan Boström, Marknadschef på Jägarnas Riksförbund.

Det är viktigt att vara försäkrad vid jakt om olyckan är framme och det är naturligtvis bra att läsa och hålla sig välinformerad om jakten, lagar, regler eller fortbildning. Därför har vi tillsammans med Svedea Försäkringar och Outnorth.se tagit fram den unika möjligheten att under maj månad teckna in sig som medlem med tidning och försäkring helt gratis!

- Vi vill skapa trygghet och samtidigt se till att jägarnas har både bra och rätt information avslutar Johan Boström.

Till kampanjen: https://kampanj.jagarnasriksforbund.se/

• Sverige har drygt 250 000 personer (svenska jaktkortslösare) som löser statligt jaktkort (2018).
  • Drygt 460 000 personer innehar jaktvapenlicens.
  • Det fälls ca 80 000 älgar varje år i Sverige och över 100 000 vildsvin (2018/19)
  • Viltolyckorna - det sker en viltolycka nästan var 9:e minut