Frukostmöte den 21 maj i Malmö kl 8.00-10.00: Braathens demonstrerar krisledning

För att möta de många nya utmaningarna i samhället i allmänhet och inom krishantering i synnerhet är det viktigt att olika aktörer slår ihop sina kloka huvuden. Oftast lär man sig av de erfarenheter som redan har gjorts och med ny teknik underlättas krisledningen. Jansäter Kommunikation och Braathens IT Solutions samarbetar om att erbjuda en digital plattform för ökad trygghet, säkerhet och effektivare krisberedskap.

Den ska dessutom var enklare och mer lättillgänglig, samtidigt som det ska var en  kostnadseffektiv lösning med innehåll och teknik som kan kommunicera med olika kanaler i samhället. Olika språkversioner för att möta mångfalden i samhället är förstås också ett krav.

Claes Kanold, försäljningschef, och Morten Køpke, utvecklare av InCaseIT, från Braathens IT Solutions, BITS,  berättar om hur krisledningen kan bli ännu snabbare och effektivare med plattformen InCaseIT.  BITS är Jansäter Kommunikations nya samarbetspartner  inom Kriskommunikation.

Trygg och säker digital plattform för krisledning

De nya tekniska möjligheterna gör att kraven hela tiden ökar på hur vi ska hantera kriser som uppstår. Informationen ska vara interaktiv, lätt att uppdatera, alla ska vara nåbara och det ska gå snabbt med inkallning och sammankallande till virtuella möte. Plattformen måste vara trygg och säker, logg- och informationslagrande. Dessutom ska det gå snabbt att ändra arbetsuppgifterna om krisen eskalerar. Med all information i ett och samma system har en organisation tillgång till relevant och uppdaterad information under hela krissituationen.

När krisen är över, är all information om incidenten lagrad och tillgänglig. Organisation kan enkelt granska informationen vid ett senare tillfälle då det finns tid för uppföljning och utvärdering.

- Äntligen, tänk vilken fantastisk möjlighet det är att ha tillgång till snabb inkallning och telefonmöte med krisgruppen oavsett var de befinner sig. Jag hade önskat att vi hade haft den möjligheten när jag var informationschef, säger Pia Jansäter, fd informationschef  på Danisco Sugar och Active Biotech. Dessutom är det en fantastisk möjlighet att snabbt nå ut i de sociala medierna, tillägger Pia.

Nu välkomnar vi till frukostmöte tisdagen den 21 maj kl 8-10, då du får träffa Claes Kanold och Morten Køpke samt Pia Jansäter .

Kom och dela med dig av dina erfarenheter, om hur DU tar dig igenom en kris!

För att kunna beräkna frukosten till alla som kommer ber vi dig om att anmäla dig.

Anmäl dig här!

För ytterligare information: