Abacus byggstartar bostäder och förskola på Södermalm

I ett fantastiskt läge ovanför Lilla Blecktornsparken startar Abacus nu bygget av 16 exklusiva lägenheter och en förskola. Den nya byggnaden, ritad av ÅWL, passar fint in i den vackra miljön i Blecktornsområdet. Inom gångavstånd finns tre stora parker varav en direkt utanför porten, dessutom ligger Nytorget, SOFOs hjärta alldeles intill.

– Det är extra roligt att kunna erbjuda ett särskilt bra boende till den växande skara småbarnsfamiljer som väljer att bo kvar i innerstaden, säger Josa Lundbäck, VD för Abacus.

• södermalm

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms län inom byggnation, projektutveckling av bostäder samt förvaltning av egna fastigheter. Bolaget har över 1700 bostäder i projektportföljen och producerar fler än 300 vackra, funktionella, moderna bostäder per år i egen regi samt åt externa beställare. I koncernen ingår helägda dotterbolag så som Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter samt Abacus.