Järntorgetkoncernen förstärker i ledningen

Järntorget har anställt Anders Hellberg som CFO i bolaget. Anders Hellberg har många års erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och kommer närmast från Vasakronan som Chef koncerncontrolling.

- Detta är ytterligare ett steg att förstärka vår organisation så vi kan fortsätta växa och vara konkurrenskraftiga på en större marknad med ökad komplexitet i bostadsprojekten. Anders har precis den kompetens och erfarenhet som bolaget behöver just nu, säger Martin Arkad, VD.

Målsättningen för Järntorget är att öka produktionen i Stockholm och Uppsala till 1000 bostäder om året varav minst en tredjedel hyresrätter och studentlägenheter för egen långsiktig förvaltning. Detta möjliggörs genom en stark ekonomi, fler och större projekt samt en utbyggd organisation.

• fastighet
  • bostad

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms och Uppsala län inom byggnation, projektutveckling av bostäder och förvaltning av egna fastigheter. Koncernen har 3000 bostäder i planarbete och producerar cirka 400 vackra, funktionella och moderna bostäder om året. I koncernen ingår de helägda dotterbolagen Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter och Abacus.