Jones Lang LaSalle rekryterar inom förvaltning

Jones Lang LaSalle förstärker sin förvaltningsorganisation med tre personer. Stefan Mossvall kommer att arbeta som kundansvarig. Stefan har examen från Kungliga Tekniska Högskolan och har en gedigen bakgrund från fastighetsförvaltning och projektledning. Han kommer närmast från Aberdeen och dessförinnan Diligentia och Vasakronan. Åsa Blomqvist rekryteras som junior förvaltare. Åsa har också examen från Kungliga Tekniska Högskolan och kommer närmast från Atrium Ljungberg. Erika Gustafsson har också nyligen rekryterats som marknadskoordinator och har sin arbetsplats på köpcentret Eurostop i Halmstad.
Jones Lang LaSalle fortsätter att investera och vår ambition är att växa ytterligare inom affärsområdet Property & Asset Management då vi upplever en ökad efterfråga av förvaltnings- och projektledningstjänster från både befintliga och nya kunder.
Jones Lang LaSalle förvaltar mer än 1,1 miljoner kvm varav ca 800 000 kvm är köpcentrum och detaljhandel.
________________________________________________________________________________
Vilhelm Isberg, COO, Property & Asset Management, tel 08-453 50 38

Jones Lang LaSalle i Norden

Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 120 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys, värdering samt förvaltning. För mer information se www.joneslanglasalle.se.

Jones Lang LaSalle i världen

Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 200 kontor i världen och verksamhet i fler än 1000 städer i 70 länder uppgick intäkterna till USD 3,6 miljarder under 2011. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 2,1 miljarder square feet. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på USD 47,7 miljarder. För mer information, se www.joneslanglasalle.com.