Jones Lang LaSalle tecknar rådgivnings- och uthyrningsuppdrag med SKL Fastigheter och Service AB

SKL Fastigheter och Service AB, som äger och förvaltar fastigheter på Södermalm i Stockholm om ca 44 000 kvm, har tecknat avtal gällande rådgivning och uthyrning av lokaler med Jones Lang LaSalle.

Jones Lang LaSalle kommer under en treårsperiod att arbeta som rådgivare vid uthyrningen av lokaler i SKL Fastigheter och Services bestånd.

– Det är mycket glädjande att vi fått utökat förtroende från en så välrenommerad fastighetsägare som SKL Fastigheter och Service. Slussen är ett område där många företag är beredda att etablera sig, möjligheten att kunna erbjuda lokaler i ett sådant spännande område är för oss mycket glädjande, säger Karl Henrik Lenneryd som är uppdragsansvarig.

– Vi ser Jones Lang LaSalle som en viktig kompetenspartner för oss, säger Jari Lalli, VD på SKL FS. Sedan tidigare bistår Jones Lang LaSalle oss med fastighetsvärderingar och fastighetsekonomisk rådgivning. Vi är övertygade om att Jones Lang LaSalle blir en utmärkt partner även för uthyrning.

SKL FS erbjuder också FM-tjänster till hyresgästerna som till exempel kontorsservice, telefonväxel- och receptionstjänster samt städ. Inom SKL FS verksamhet finns även dagkonferensanläggningen Saturnus Konferens som är öppen för alla typer av konferenser. SKL FS erbjuder också tjänster inom planering och administration av kurs- och konferensarrangemang.

____________________________________

För mer information, kontakta:
Karl Henrik Lenneryd, Uthyrning kommersiella lokaler, tel 08-453 50 25

Jones Lang LaSalle i Norden
Jones Lang LaSalle är Nordens ledande fastighetsrådgivningsföretag och erbjuder strategiska tjänster till ägare, investerare och hyresgäster som vill göra bättre affärer på fastighetsmarknaden. Jones Lang LaSalle förenar stark lokal förankring med världsledande kunskap om såväl svensk som internationell fastighetsmarknad. Med 120 anställda samt kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors ger Jones Lang LaSalle kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys, värdering samt förvaltning. För mer information se
www.joneslanglasalle.se.

Jones Lang LaSalle i världen
Jones Lang LaSalle Incorporated (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande på såväl lokal och regional som global nivå. Med cirka 180 kontor i världen och verksamhet i fler än 750 städer i 60 länder uppgick intäkterna till USD 2,5 miljarder under 2009. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 149 miljoner kvadratmeter. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på cirka USD 38 miljarder. För mer information, se
www.joneslanglasalle.com.