I samarbete med JLL totalrenoveras och omvandlas cirka 7000 kvm till flexibla kontor i åtta plan.

Kivra flyttar in i Klara Omega

Kivra expanderar och flyttar in i nya lokaler. De har nu tecknat ett nytt hyresavtal om ca 1700 kvm kontorsytor i LO:s premiumfastighet Lagern 11, mitt i centrala Stockholm.

Projekt ”Klara Omega” är en storsatsning från LO:s sida. I samarbete med JLL totalrenoveras och omvandlas cirka 7000 kvm till ljusa och flexibla kontor i åtta plan. I början av april flyttade EQT-ägda Karo Pharma in och nu följer alltså Kivra, som tar hela plan 6.

Efterfrågan på digitala lösningar för post och kvitton är stor. Det gör att vi nu växer snabbt. I Klara Omegas fantastiska lokaler får vi en stark hemmabas, där vi kan fortsätta effektivisera verksamheter och underlätta människors vardag”, säger Kivras VD Anna Bäck.

Mer än 3,7 miljoner svenskar använder idag Kivra för att få post och kvitton digitalt från tiotusentals anslutna företag och myndigheter. Största ägare är Karl-Johan Persson (H&M) och Wallenbergstiftelserna (FAM).

Vi är väldigt glada över att Kivra väljer Klara Omega som utgångspunkt för sin fortsatta tillväxt. Vi utvecklar lokalerna efter deras behov och ser fram emot ett långsiktigt samarbete”, säger Frank Henriksson, VD Kungslagern (LO).

JLL har uppdraget att utveckla och hyra ut fastigheten, som ligger i attraktivt läge mellan Kungsgatan och Norra Bantorget, bara några minuters promenad från Centralstationen och Arlanda Express.

Kivra är ett spännande och innovativt företag som passar perfekt in i hyresgästmixen vi skapar i Klara Omega. Nu fortsätter arbetet med att utveckla och förbättra fastigheten, där fokus just nu ligger på att förnya fastighetens innergård och allmänna ytor”, säger Erik Skalin, Head of Agency på JLL.

Läs mer om projekt Klara Omega här: https://klaraomega.live.jll.com

JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och fantastiska platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och 88 000 medarbetare, rankas vi bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. För mer information, besök jll.com.