Foto: Shutterstock

Nyhet! Direktflyg till Krakow från Jönköping

Jönköping Airport utökar sitt utbud med ytterligare en destination. I samarbete med researrangören goTO Nordics erbjuder man en weekendcharter till Krakow den 2-5 april 2020. goTO Nordics har sedan en tid tillbaka lanserat flygningar från Kalmar, Skellefteå, Karlstad och Sundsvall till bland annat Amsterdam, Riga, Paris, Prag och Bratislava.

Resenärerna kan välja att boka endast en flygstol och själva boka hotell och aktiviteter eller köpa färdiga paketresor med hotell, transfer, guidade utflykter och reseledare. Tidigare framgångar ger researrangören goda förhoppningar på att Krakow nu ska attrahera Jönköpingsregionen.

– Vi är mycket glada för det positiva mottagandet som våra resor från ett flertal regionala flygplatser har fått. Vår senaste produktion som flögs från Kalmar och Skellefteå till Krakow i oktober 2019 bokade snabbt fullt, säger Olle Fält VD för goTO Nordics AB.

En stad med anor från 1300-talet.

Den anrika staden Krakow i södra Polen skonades helt från bombningar under Andra världskriget och har därför mycket vackert att visa upp i form av kultur och unika byggnader. Dessutom är staden Europas Gastronomiska Huvudstad under 2019 vilket borgar för att resan kan bli uppskattad också av finsmakare.

Resan erbjuder vidare utflykter till saltgruvan i Wieliczka med dess underjordiska salar som är vackert skulpterade och med kristallkronor hängande från taket. En del av Europas mest mörka historia, koncentrationslägret i Auschwitz kan också besökas under en guidad visning.

– Det känns fantastiskt att vi tillsammans med goTO Nordics har möjlighet att göra den här satsningen på en weekendresa från Jönköping. Att invånarna i vår region nu kan ta sig till sin närmaste flygplats för att uppleva detta spännande resmål, istället för att ägna flera timmar i bil, tror och hoppas vi kommer uppskattas av många, säger Henrik Älverdal Marknadschef på Jönköping Airport.

Klimatkompensation hela vägen.

Hela resan, d.v.s. flyg, transfer, boende, utflykter och måltider är klimatkompenserade. Dessutom betalar goTO Nordics en fast summa per resenär till Fly Green Fund som verkar för att öka användandet av biobränsle i flygtrafiken. Flygningen till Krakow sker med en Boeing 737-800 med 189 säten.

Rony Forsberg, VD Jönköping Airport 036-31 12 01 rony.forsberg@jkgairport.se

Henrik Älverdal, Marknadschef Jönköping Airport036-31 12 08 henrik.alverdal@jkgairport.se

Olle Fält, VD goTO Nordics 070-558 26 50 of@fly-goto.com

För mer information se

Jönköping Airport AB Publiceringsdatum 2019-11-01

Dagligt reguljärflyg med Air Leap mellan Jönköping och Stockholm-Arlanda. Direktcharter till populära semesterresmål flera gånger i veckan. Internationellt fraktflyg måndag-torsdag nattetid, under hela året.