Carl Anders Svensson ny expert i JP Marknadsnet, tjänsten för dig som arbetar med marknadsrätt

Carl Anders Svensson har arbetat med marknadsrätt sedan 1971 på Advokatfirman för marknadsrätt, som idag heter MarLaw. De arbetar enbart med marknadsrätt samt anknytande rättsområden och Carl Anders har ända sedan starten på byrån analyserat rättsfall inom området. Nu är han aktuell som expert för JP Marknadsnet.

-Jag har egentligen inte haft tillgång till något forum för djupanalyser förutom i samband med processer. Nu ser jag fram emot att få ösa ur min 40-åriga erfarenhet när jag analyserar för JP Marknadsnet, svarar han på frågan om vad det är som lockar med att skriva expertanalyser.

Carl Anders hoppas att samarbetet med JP Infonet kan utveckla hur man praktiskt hanterar juridiken på marknadsrättens område. Särskilt intressant tycker han att det ska bli att få belysa den spännande interaktionen mellan juridik och etik. Det är fråga om två normsystem som delvis överlappar varandra, kompletterar varandra och utövar stark påverkan på varandra. Samhällets lagstiftning kontra näringslivets egenåtgärder i form av etiska regelsamlingar typ ICC:s regler för reklam och marknadskommunikation.

-Regelmassan ökar och därmed riskerna för företagen, menar Carl Anders.  Jag hoppas få medverka till en praktiskt handfast information som är direkt användbar förjurister men också för marknadsförare och beslutsfattare när det gäller marknadsföringsåtgärder. Det ser jag som sagt fram emot.

Vi på JP Infonet ser fram emot samarbetet med Carl Anders Svensson. Hans analyser kan ni hålla utkik efter i JP Marknadsnet.

JP Marknadsnet är tjänsten för dig som arbetar med marknadsrätt både inom den privata och den offentliga sektorn. JP Marknadsnet ger dig en komplett bevakning av domar och avgöranden inom det marknadsrättsliga området. I tjänsten ingår dessutom nyheter och analyser, som utgör en heltäckande omvärldsbevakning av marknadsrättsområdet. Därtill får du även analyser skrivna av framstående experter med mångårig erfarenhet av arbete med marknadsrättsliga frågor. Våra nyhetsbrev håller dig enkelt uppdaterad.