JP Infonet lanserar webbkurs som ger stöd i arbetet med att förebygga sexuella trakasserier på jobbet

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2018 09:46 CET

Webbkursen sexuella trakasserier på jobbet riktar sig till arbetsgivare, både inom offentlig och privat sektor. I kursen ger JP Infonets arbetsrättsexpert Annika Blekemo en omfattande genomgång av vad chefer kan och bör göra för att förebygga sexuella trakasserier på jobbet.

För att ge stöd i arbetet med att förebygga sexuella trakasserier på arbetsplatser har JP Infonet tagit fram JP Webbkurs – sexuella trakasserier på jobbet. Kursen behandlar både det förebyggande arbetet och hur chefer bör agera när en anställd blivit utsatt för sexuella trakasserier. Annika Blekemo som håller i kursen är doktorand och undervisar i arbetsrätt vid Stockholms Universitet.

Webbkursen kommer i två olika utföranden där den ena är uppbyggd för att ta del av själv, medan den andra är anpassad för att se i grupp. På så sätt kan organisationer välja vilket upplägg som passar dem bäst. Kursen avslutas med en individuell examination.

Kommentarer (0)