JP Infonet rekryterar Mats Finnberg från Norstedts juridik som ingår i Karnov Group till nyckelposition i ny satsning

Den 18 november börjar Mats Finnberg på JP Infonet AB. Han har med sig bred erfarenhet från branschen. Mats kommer från Karnov Group där han har ingått i den svenska ledningsgruppen och ansvarat för produktion och produktutveckling. Innan han kom till Karnov Group arbetade Mats på Norstedts juridik med affärs- och produktutveckling.

– Det känns otroligt inspirerande att få bidra med min kunskap och erfarenhet i ett företag med så stort innovationsfokus och utvecklingskraft. JP Infonet står för mig för kvalitet, kompetens och kundfokus. Jag är mycket imponerad över vad de uppnått så här långt, inte minst för offentlig sektor, säger Mats Finnberg. Han fortsätter: Nu ser jag fram emot att vara med och skapa framtidens besluts- och kunskapsstöd för yrkesverksamma jurister.

JP Infonet har nyligen lanserat en större satsning för att möta behoven av effektiva beslutsstöd och rättsdatabaser till advokater och yrkesverksamma jurister. Man har redan med JP Rättsfallsnet en av marknadens mest uppskattade rättsfallstjänster. Nu lanseras nya advokatkurser, ett utökat utbud av lagkommentarer och en helt ny typ av juridiskt bibliotek. JP Juridiskt bibliotek innehåller Sveriges lagars utveckling, från de första förarbetena till de senaste ändrings-SFS:erna, bland annat med material som tidigare inte funnits digitalt.

På JP Infonet kommer Mats att ha en central roll när det gäller att lyfta ut de nya tjänsterna på marknaden och i den fortsatta produktutvecklingen.

– Vi är inne i en mycket spännande utvecklingsfas med helt nya möjligheter och tekniska förutsättningar. Att få in Mats i detta skede är mycket värdefullt och han kommer att bidra med sin mycket djupa kunskap om behoven hos målgruppen, säger Jörgen Palmberg, VD på JP Infonet. Vi har under flera år arbetat med landets mest omfattande digitaliseringsprojekt kopplat till juridik och informationsdatabaser och står nu inför lanseringen av ett flertal nya tjänster såsom en allmänjuridisk databas, nya analysprodukter och lagkommentarer. Det finns nu ett reellt och konkurrenskraftigt alternativ gällande rättsinformationtjänster för advokatbyråer och andra organisationer, avslutar han.