Ny expert för JP Socialnet

Ny expert för JP Socialnet

JP Infonet välkomnar Christian Källström som ny expert i JP Socialnet. Christian är chefsjurist på Humana, Sveriges största privata anordnare av personlig assistans, där han arbetat som jurist sedan 2005. Han har under dessa 10 år drivit ett stort antal processer avseende rätten till assistans och ersättning för kostnader för personlig assistans gentemot både kommun och Försäkringskassan.

Christian brinner för att hjälpa andra människor i en utsatt situation och har ett mycket starkt intresse för rättvisefrågor. Han har drivit många processer och skrivit debattartiklar avseende det så kallade föräldraansvaret och myndigheternas bedömning avseende rätten till assistans för barn. Han har vidare ett stort intresse för andra förvaltningsrättsliga frågor och frågor kring bevisbörda/utredningsskyldigheten för myndigheterna.

Christian har även varit delaktig i de remissvar Humana skrivit i assistansfrågor och ansvaret för interna och externa utbildningar om assistans.

Med stort engagemang och lång erfarenhet av frågor som rör personlig assistans kommer Christian att bidra till JP Socialnet med kommentarer och analyser av aktuella rättsfall inom assistansområdet.

Om JP Infonet Förlag
JP Infonet är ett av Sveriges ledande juridiska förlag med majoriteten av Sveriges kommuner som kunder. Bland våra kunder finns även myndigheter, advokatbyråer, organisationer och privata företag där våra heltäckande informationstjänster blivit ett självklart verktyg i vardagen. Varje dag hämtar hundratusentals användare det underlag de behöver för att fatta rättssäkra beslut från våra tjänster. Vi erbjuder webbaserade informationstjänster, rådgivning och utbildningar.