Jönköping University Solar Teams solbil klarade besiktningen

Tidigt under onsdag morgon, svensk tid, var det dags för JU Solar Teams solbil att gå igenom en tuff besiktning.

Teamet var något nervösa inför granskningen av bilen, då det tidigare varit problem med bromsarna. Men bilen, som besiktigades tillsammans med de tre topplagen Nuon, Twente och Tokai, blev godkänd.

Hela teamet har nu kommit på plats i Hidden Valley i Darwin och är förväntansfulla inför starten i World Solar Challenge. Den 6 oktober kl. 08.15 (lokal tid) går starten, men än är det mycket kvar att se över.

-Nu är det full fokus på de sista detaljerna. Förutom att arbeta med bilen är det mycket logistik kring racet som fortfarande arbetas med. Planering gällande körning, följebilar, matlagning och handling. Det är mycket att tänka på! säger Tanja Lundberg, Strategi och PR, JU Solar Team

Följ teamets resa på www.jusolarteam.com,
eller på Facebook: Jönköping University Solar Team

Kontakt för mer information:
Tanja Lundberg
info@jusolarteam.com
+46 (0)700-91 07 79

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University