Livsavgörande val ställs ut på Jönköping University

Studenter på Jönköping University har under kursen “Kultur och visuell kommunikation” arbetat med att gestalta hållbara livsval. Uppgiften har gått ut på att gestalta en övergång från en ohållbar livsstil till en hållbar livsstil.

Utställningen ger sig uttryck i allt ifrån kortfilmer och affischer till skulpturer och målningar. Ordet vitale är italienska för “livsavgörande” och det är just det här som utställningen skildrar.

Ta med släkt och vänner och upplev en resa i hållbara vändpunkter, kanske står du själv inför något livsavgörande? Välkommen att inspireras av vernissagen Vitale på JU pop-up Gallery, i entrén på Högskolan för lärande och kommunikation, den 26 mars klockan 11:00.

Kontaktperson: Anders Svensson (univ. lektor)
070 588 9348, anders.k.svensson@ju.se

Plats: JU pop-up Gallery, HLK:s entréhall.

Tid: 26-29/3

Vernissage tisdag 26/3 kl. 11.00

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 500 registrerade studenter, 850 anställda och omsätter 900 mnkr.

Daniel Ekman

Kommunikatör Forskningskommunikation 036- 10 17 03

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University