Öppna föreläsningar i samband med akademisk högtid

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2016 15:51 CEST

Vartannat år firar Jönköping University akademisk högtid med installation av professorer och doktorspromotion Årets installation och promotion äger rum 21 maj. Den 20 maj håller alla nya professorer och årets hedersdoktor öppna föreläsningar om sin forskning.

Det kommer bland annat att handla om pånyttfödd journalistik, artificiell intelligens, internationella företag och mycket mer. Alla är varmt välkomna! Föreläsningarna är gratis och ingen föranmälan behövs, men antalet platser är begränsat.

Se hela programmet på ju.se/föreläsningar

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 10 000 registrerade studenter, 732 anställda och omsätter 872 mnkr.

Kommentarer (0)