Mexikanska ambassadören, Agustín Gasca Pliego

Pressinbjudan: Mexikanska ambassadören besöker Jönköping University

Måndagen den 16 april besöker Mexikos ambassadör i Sverige, Agustín Gasca Pliego, Jönköping University tillsammans med representanter från ambassaden, konsulatet och ProMexiko (Mexikos handelskammare).

Jönköping University har ett långsiktigt samarbete med Mexiko inom internationellt utbyte. Mexiko är en av de mest attraktiva destinationerna för våra studenter för utbytesstudier, vid JU:s partneruniversitet Tecnológico de Monterrey (TEC).

Högskolan välkomnar även ett stort antal mexikanska studenter som utbytes- och sommarstudenter. Dessutom har JU-studenter varit i Mexiko för att genomföra Minor Field Studies (MFS) -fältstudier för sina examensarbeten.

JIBS har ett samarbete med partneruniversitet TEC de Monterrey inom Linnaues-Palmeprogrammet och JTH håller på att utveckla International Campus-initiativet tillsammans
med TEC de Monterrey och svenska företag i Mexiko.

Representanter från media är välkomna att delta vid följande:

Tid Aktivitet Plats
08:30 – 09:15 Välkommen och presentation om Jönköping University av Mats Jägstam, Prorektor. International Relations
konferensrum, Student House
09:30 – 10:15 Presentation om Jönköping International Business School och samarbetet med Mexiko inom Linnaeus-Palme programmet. Jönköping International Business School,
rum B7030
10:30 – 11.15 Presentation om Tekniska Högskolan och pågående projekt med mexikanska partners och svenska företag i Mexiko. Tekniska Högskolan,
rum E4106
11.45 – 12:30 Ambassadörens presentation om Mexiko till studenter och högskolans personal. Jönköping International Business School, rum B1014.
12:30 – 12:45 Ambassadören träffar mexikanska studenter och mexikanska samhället. Jönköping International Business School, rum B1014

Intervjutider: Media kan intervjua ambassadören kl 12.45 efter presentationen.

Anmälan: Meddela gärna att du kommer till Katie Bingham katie.bingham@ju.se.

Mer information och kontakt:

Leticia Lövkvist, Internationella Relationer
leticia.lovkvist@ju.se

Katie Bingham, Marknad
katie.bingham@ju.se

Välkommen!

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 892 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University