Pressinbjudan: JIBS hjälper företag att anställa

Pressinbjudan: JIBS hjälper företag att anställa

Många arbetsgivare har idag problem att hitta kvalificerad arbetskraft. Jönköping International Business School vid Jönköping University arrangerar ett event den 20 april för att försöka hjälpa till att lösa det problemet.

Studenter från över 70 länder kommer varje år till JIBS, och många företag i Jönköping missar chansen att rekrytera denna unika resurs. Under eftermiddagen får deltagarna träffa företag som har erfarenhet av att anställa internationella studenter från JIBS.

Eventet, som alltså adresserar ett ämne som är relevant för JIBS, företagarna och samhället i stort, riktar sig till vd:ar, HR-chefer och andra i ledande position. Ungefär 40 företag har redan anmält sig. Pressen inbjuds också att närvara.

Anmälan till externalrelations@ju.se, eller kontakta Vaida Staberg 036-10 18 99. För mer information, se bifogad PDF.

Regioner

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 10 000 registrerade studenter, 732 anställda och omsätter 872 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University